Obchodná akadémia v Žiline nadviazala v školskom roku 2013/2014 spoluprácu s Metodicko-pedagogickým centrom v Bratislave pri realizácii vzdelávacích programov kontinuálneho vzdelávania zamestnancov školy v rámci národného projektu ESF „Profesijný a kariérový rast pedagogických zamestnancov“. V mesiaci september 2014 sa záujemcovia z radov pedagogických zamestnancov školy zúčastnili vzdelávacieho programu „Integrácia čitateľskej gramotnosti do výučby na strednej škole“, ktorý viedla PaedDr. Oľga Nestorová.
Rozvíjanie čitateľskej gramotnosti u žiakov školy je jednou z priorít vo výchovno-vzdelávacom procese na Obchodnej akadémii v Žiline. Čitateľská gramotnosť predstavuje schopnosť porozumieť písanému textu, vzťah človeka k čítaniu, aplikáciu prečítaných informácií a poznatkov v bežnom živote a schopnosť vyjadriť svoj názor z prečítaného textu. Vzdelávanie pedagogických zamestnancov v oblasti rozvíjania čitateľskej gramotnosti smeruje ku aktívnemu využívaniu netradičných vyučovacích metód, organizačných foriem a čitateľských stratégií vo výchovno-vzdelávacom procese.
Téma čitateľskej gramotnosti rezonuje v našej spoločnosti najmä v súvislosti s výsledkami žiakov v medzinárodnom testovaní PISA. Výsledky štúdie PISA 2012 poukazujú na nízku úroveň čitateľskej gramotnosti žiakov, čo má vplyv na ich školskú úspešnosť vo vzdelávaní. Klasické čítanie sa stáva pri súčasnej dostupnosti informačno-komunikačných technológií aktivitou, ktorá zaberá čas a mladí ľudia preferujú rýchlejšie získavanie informácií. Zámerom vedenia školy je rozvíjať čitateľskú gramotnosť u žiakov vo všetkých vyučovacích predmetoch a formovať ich vzťah ku aktívnej práci so súvislými i nesúvislými textami. Uplatnenie čitateľských stratégií vo vyučovacom procese vedie k prijateľným študijným výsledkom a pozitívnemu postoju žiakov ku celoživotnému vzdelávaniu.