Dni 21.10. a 04.11. žiaci 4. ročníka využili na priebežné školské testovanie z čitateľskej gramotnosti. Testovanie sa uskutočnilo v systéme e-test, ktoré pripravil Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania.
Test čitateľskej gramotnosti v trvaní 80 minút obsahoval 60 úloh zameraných na priebežné overenie úrovne nadobudnutých vedomostí a kompetencií žiakov. Aj napriek tomu, že test sa žiakom zdal pomerne náročný, konštatovali časový stres a nadmerne dlhé ukážky, výhodou nepochybne bolo, že žiaci dostali predbežné hodnotenie ihneď po absolvovaní testu. Na základe získaných výsledkov mali spätnú väzbu zameranú na svoje vedomosti a zároveň mali možnosť porovnať si výsledky medzi sebou navzájom. Žiaci mali tiež možnosť nacvičiť si prácu s textom pred blížiacou sa maturitnou skúškou. Presvedčili sa, že čitateľská gramotnosť nie je len o schopnosti prečítať slová, vety a celé texty, ale aj prečítané pochopiť a ďalej s obsahom a získanými informáciami pracovať pri riešení rôznych situácií každodenného života. Testovanie čitateľskej gramotnosti opäť potvrdilo náročnosť práce s textom ako aj potrebu rozvoja čitateľskej kompetencie ako základu pre školské vzdelávanie i rozvoj celoživotného vzdelávania.
Autor článku: JUDr. Jana Tomaníčková