Voľba povolania alebo vysokoškolského štúdia predstavuje dôležitý medzník v živote mladého človeka. V školskom roku 2013/2014 sme opätovne pristúpili ku testovaniu profesijnej orientácie žiakov 4. ročníka. Cieľom profesijnej orientácie je odporučiť žiakom odborné profesijné zameranie alebo zameranie vysokoškolského štúdia, ktoré vzhľadom na osobnostné predpoklady umožní ich profesionálnu sebarealizáciu.
Pomoc pri výbere budúceho povolania alebo vysokoškolského štúdia poskytujú školské zariadenia výchovného poradenstva a prevencie. Začiatkom októbra 2013 sme privítali v našej škole zamestnancov Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Žiline, ktorí uskutočnili testovanie profesijnej orientácie. Súčasťou profesijnej orientácie je psychologická diagnostika zameraná na zistenie úrovne rozumových schopností, špeciálnych schopností, kognitívnych funkcií, osobnostných vlastností, motivácie a profesijných záujmov. Výsledkom psychodiagnostiky je profil osobnosti, ktorý predstavuje súhrn informácií o žiakovi, ktorý žiada o pomoc pri výbere povolania.
Testovanie profesijnej orientácie žiakov 4. ročníka prispieva ku zvýšeniu úspešnosti uplatnenia absolventov študijného odboru 6317 M obchodná akadémia na trhu práce. Mnohí žiaci po vyhodnotení psychologickej diagnostiky profesijnej orientácie prehodnotili svoj pohľad na voľbu budúceho povolania a zameranie vysokoškolského štúdia. V školskom roku 2013/2014 sa zúčastnilo testovania „Profiorientácie“ 90 žiakov školy.