Hlavným cieľom vyučovania dejepisu na stredných školách je kultivovať osobnosť mladého človeka a rozvíjať jeho historické vedomie prostredníctvom poznávania dejinných udalostí v prepojení na súčasnosť. Súčasťou dejepisného vzdelávania na Obchodnej akadémii v Žiline je rozvíjanie vzťahu žiakov ku výtvarnému umeniu a dejinám umenia. Hodnotu umeleckých diel si žiaci osvojujú prostredníctvom aktívneho vnímania a prežívania v múzeách a galériách a pri realizácii netradičných vyučovacích hodín dejepisu.
Galerijná a múzejná pedagogika v prepojení na vyučovací proces dejepisu prináša spojenie teoretických poznatkov s praktickou činnosťou. Na začiatku školského roka 2015/2016 sa žiaci 1. ročníka študijného odboru 6317 M 74 obchodná akadémia – bilingválne štúdium (slovensko-anglické) zúčastnili vyučovacích hodín dejepisu s využitím moderných informačno-komunikačných technológií a aktivizujúcich vyučovacích metód. V multimediálnej učebni si osvojili interaktívnu prácu s tabletmi pri analýze a hodnotení umeleckých diel, uskutočnili virtuálne návštevy svetových múzeí a galérií a riešili netradičné dejepisné úlohy v anglickom a slovenskom jazyku. Výsledkom interaktívnej práce s tabletmi sa vytvorila schopnosť žiakov identifikovať sa s umelcami a ich umeleckými dielami. Vyučovacie hodiny dejepisu s využitím multimédií sú žiakmi hodnotené veľmi pozitívne, rozvíjajú ich motiváciu do dejepisného vzdelávania a poskytujú im možnosť aktívnej samostatnej a skupinovej práce.
PaedDr. Peter Majer