Čo nám dal predmet Internetový marketing?

Očami študentov…

TripyTipy.sk

Jednou z najdôležitejších vecí, ktorú nám dal predmet internetový marketing, je určite možnosť byť kreatívny, realizovať svoje nápady a myšlienky do webu, ktorému sme sa celé 2 roky spoločne ako skupina venovali. Počas 7-8 hodiny v škole sme boli radi, že sa nemusíme učiť suché a nudné poučky, ale venovať sa niečomu, čo nás baví. Zistili sme ako tento moderný internetový svet funguje a naučili sa veľa o tom, čo robiť, aby sme prilákali návštevníkov alebo zákazníkov a naopak, čo nerobiť, aby sme ich neodradili.

Naučili sme sa ako využívať v praxi rôzne pojmy z oblasti internetového marketingu, napríklad: partnerské odkazy, ako pracovať s Google Analytics, analýza kľúčových slov, linkbuilding a pod. Náš život sa stále viac a viac točí okolo internetu a technológií a preto tieto vedomosti určite využijeme aj v budúcnosti.

Veľkou výhodou bola práca v tíme, pretože sme si jednotlivé úlohy mohli rozdeliť a každý robil to, čo mu najviac vyhovovalo. Jeden člen skupiny sa tak mohol podieľať na vytváraní loga, venovať sa dizajnu, sociálnym sieťam, pričom ďalší zatiaľ písali nový článok alebo pracovali na iných úlohách. Zlepšili sme si vyjadrovanie v slovenčine, ale aj angličtine a tiež sa naučili ako komunikovať s blogermi, firmami, keď sme sa snažili získať spoluprácu. Internetový marketing vám dá možnosť realizovať sa a vytvoríte tu niečo na čom môžete aj po skončení školy naďalej pracovať. Ak budete šikovní, už počas školy sa vám podaria nejaké malé úspechy. Či už to bude pozvanie na návštevu akcie, pamiatky zadarmo, alebo spolupráce so známymi osobnosťami a peňažné provízie, vždy vás to posunie o krok ďalej.

FreshGoss.235.sk

Ako študenti bilingválneho odboru na Obchodnej akadémii na Veľkej okružnej sme mali možnosť zvoliť si voliteľný predmet počas 4. a 5. ročníka. Jednou z možností bol aj predmet Internetový marketing, ktorý nám prináša nové vedomosti a zručnosti z oblasti web-stránok a propagovania vlastných projektov na internete (napr. na sociálnych sieťach).

Voľba Internetového marketingu ako voliteľného predmetu nám priniesla veľa praktických zručností. Naučili sme sa vytvoriť vlastnú webovú stránku pomocou systému WordPress, prispôsobiť si jej vzhľad vzhľadom na jej zameranie.

Náš projekt FreshGoss je zameraný na aktuálne udalosti zo sveta, módne trendy, cestovanie, kozmetiku a veľa ďalšieho. Našou základnou úlohou je aktualizovať webovú stránku pravidelne, získavať nových čitateľov a poprípade aj nové spolupráce.

Prednedávnom sa nám podarilo spolupracovať s výrobcom kozmetiky Biofy, ktorý nám poskytol ich vlastné produkty. Cieľom bolo prezentovať a propagovať produkty na našej stránke. Tieto produkty sme nafotili a spolu s fotografiami sme na našej stránke zverejnili článok propagujúci produkty značky Biofy. Taktiež sme zorganizovali súťaž o niektoré z týchto produktov.

Pomocou modulu MailPoet sme si vytvorili formulár a postupne získavali odberateľov, ktorí nám poskytli svoje e-mailové adresy. Všetko v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov. Naučili sme sa, ako propagovať súťaž na našom webe, ale aj na instagramovom účte našej stránky @freshgoss. Získali sme mnoho odberateľov, čo nám pomáha zviditeľniť našu stránku.

Ďalším prínosom predmetu internetový marketing je aj práca so samotným systémom WordPress. Síce musíme získať ešte zopár skúseností na to, aby sme boli „profesionáli“, no naďalej sa budeme snažiť samých seba obohatiť o nové znalosti z oblasti internetového marketingu.

Veľká vďaka patrí aj p. profesorovi R. Zrebnému, ktorý má veľkú chuť venovať sa nám ako študentom a čo je hlavné, má veľmi veľa trpezlivosti. Jeho skúsenosti nám predáva prevažne praktickou formou, čo je veľké plus. Učíme sa tak priamo „za pochodu“.

Najväčšou odmenou za našu tvrdú drinu na stránke Freshgoss môžeme považovať aj to, ako sa nám postupne dvíha počet návštevníkov našej stránky. Naviac máme možnosť pokračovať v budovaní tejto stránky aj po skončení štúdia na Obchodnej akadémii.

Trip4Vip.235.sk

Internetový marketing bol ako voliteľný predmet prvý rok, ako skupina kamarátok sme si povedali, že by to nebol zlý nápad, skúsiť niečo iné a otvoriť si obzor aj ďalej v oblasti marketingu a to internetovým marketingom.

Naše prvé hodiny sa začali brainstormingom a hľadaním ideí na náš web. Následne sme si vytvorili webovú stránku, zvolili si a upravili dizajn. Naučili sme sa jednoducho upraviť web bez programovania. Vytvorili sme si firemný email, nadizajnovali logo.

Naša stránka sa volá trip4vip.235.sk a robíme cestovateľský formát. Cestujeme po svete a tvoríme články týkajúce sa najrôznejších nami navštívených miest. Pridávame fotky a tipy na lacné cestovanie.

Medzi naše najväčšie úspechy sa zapísalo interview s Veronikou Cifrovou-Ostrihoňovou, alebo aj súťaž o knihu, ktorú nám venovala známa cestovateľka, ktorá vyhrala niekoľko ocenení za najlepšiu blogerku roka.

Naučili sme sa propagovať náš web pomocou linkbuildingu, emailingu, reklamy a súťaží a stále sa posúvame ďalej.

PartyForLife.235.sk

Predmet internetový marketing spojil zábavné s užitočným – prácu v tímoch so skúsenosťami do života z oblasti vytvárania stránok, komunikáciou s ľuďmi a snahou dostať sa čo najviac do povedomia. Mali sme možnosť ukázať našu kreativitu, ktorú sme potom prenášali do článkov a na našu stránku. V neposlednom rade sme sa naučili písať články tak, aby zaujali čo najväčšie množstvo čitateľov a očarili ich natoľko, aby sa na našu stránku opäť vrátili.  

Okrem článkov o blížiacich sa podujatiach a o festivaloch sme kontaktovali aj mladých slovenských producentov a DJ-ov ako je napríklad duo V.Y.C a Martin Frost, s ktorými sme spravili zaujímavé interview. Na našej stránke prebiehala súťaž o lístky na festival Bratislove Music Festival, vďaka ktorej sme prilákali či už na náš instagram alebo našu internetovú stránku viac ľudí.

Internetový marketing je predmet, ktorému sa môžete venovať aj vo svojom voľnom čase, a pokiaľ je vaša stránka originálna a má potenciál, máte veľkú šancu „preraziť“ a neskôr na svojich výtvoroch aj zarábať.